-آيات برائت از مشركين در چه سالي در چه روزي توسط چه كسي قرائت شد؟
(0)
-لطفاً راجع به آيه قرآن كه مي فرمايد كل من عليها فان و يبقي وجه ربك ذلجلال و الا كرم و گفته شاعر كه مي گويد در هر دو جهان فقط خداي ماند و بس و باقي همگي كل من عليها فانذ توضيح فرمايد ؟(0)
-2-چرا ما مسلمانان در نماز در آيه ي اهدناالصراط المستقيم به صورت جمعي دعا ميكنيم و از ضمير جمع استفاده مي نمائيم ؟(0)
-1- در آيه مباركه { انا انزلناه في ليله القدر } ضمير «ه » در انزلناه به كجا بر مي گردد و استناد آيه به انزال قرآن در كجاي آن مي باشد ؟(0)
-- چرا در قرآن « فيه هدي للمتقين » آمده پس غير متقين چگونه به هدايت برسند ؟(0)
-آيا در مورد عمر و ابوبكر آيه اي در قرآن وجود دارد؟(0)
-فصيح ترين آيه قرآن كدام است؟
(0)
-مقصود از اين آيه كه: «محمّد پدر هيچ يك از مردان شما نيست» چيست؟
(0)
-آيات مختلفي كه بيانگر خلقت انسان است و مثلاً در برخي از آنها خلقت انسان از خاك و در برخي از آب دانسته شده است، چگونه توجيه مي شود؟
(0)
-آيا اين كه در قرآن آمده است: «لن يصيبنا اِلاّ ما كتب الله لنا;(1) هيچ حادثه اي براي ما رخ نمي دهد مگر آنچه خداوند برايمان مقدّر كرده است.» با اختيار انسان سازگار است؟
(0)
-آيات برائت از مشركين در چه سالي در چه روزي توسط چه كسي قرائت شد؟
(0)
-لطفاً راجع به آيه قرآن كه مي فرمايد كل من عليها فان و يبقي وجه ربك ذلجلال و الا كرم و گفته شاعر كه مي گويد در هر دو جهان فقط خداي ماند و بس و باقي همگي كل من عليها فانذ توضيح فرمايد ؟(0)
-2-چرا ما مسلمانان در نماز در آيه ي اهدناالصراط المستقيم به صورت جمعي دعا ميكنيم و از ضمير جمع استفاده مي نمائيم ؟(0)
-1- در آيه مباركه { انا انزلناه في ليله القدر } ضمير «ه » در انزلناه به كجا بر مي گردد و استناد آيه به انزال قرآن در كجاي آن مي باشد ؟(0)
-- چرا در قرآن « فيه هدي للمتقين » آمده پس غير متقين چگونه به هدايت برسند ؟(0)
-آيا در مورد عمر و ابوبكر آيه اي در قرآن وجود دارد؟(0)
-فصيح ترين آيه قرآن كدام است؟
(0)
-مقصود از اين آيه كه: «محمّد پدر هيچ يك از مردان شما نيست» چيست؟
(0)
-آيات مختلفي كه بيانگر خلقت انسان است و مثلاً در برخي از آنها خلقت انسان از خاك و در برخي از آب دانسته شده است، چگونه توجيه مي شود؟
(0)
-آيا اين كه در قرآن آمده است: «لن يصيبنا اِلاّ ما كتب الله لنا;(1) هيچ حادثه اي براي ما رخ نمي دهد مگر آنچه خداوند برايمان مقدّر كرده است.» با اختيار انسان سازگار است؟
(0)

مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.

  کد مطلب:49765 شنبه 1 فروردين 1394 آمار بازدید:5

در آيه اطيعوالله و اولي الامر منكم - اگر مراد از اولوالامر ائمه(ع)هستند چرا كلمه منكم ذكر شده است
بر اساس دلائل عقلي و نقلي و شواهد تاريخي، مسلمانان معتقداند كه پيامبران و جانشينان آنان، از بين توده هاي مردم هستند؛ هم چنان كه قرآن كريم در آيات بسياري به اين مسأله تصريح كرده است؛ از جمله: 1- {A{/Bهُوَ اَلَّذِي بَعَثَ فِي اَلْأُمِّيِّينَ رَسُولاً مِنْهُمْ يَتْلُوا عَلَيْهِمْ آياتِهِ وَ يُزَكِّيهِمْ {w1-12w}{I62:2I}/} و...A}، {V(سوره جمعه، آيه 2)V}. 2- {A{/Bقُلْ إِنَّما أَنَا بَشَرٌ مِثْلُكُمْ يُوحي إِلَيَّ أَنَّما إِلهُكُمْ إِلهٌ {w1-10w}{I18:110I}*/}A}، {V(سوره كهف، آيه آخر)V}. در آيه اول اين سوره فرموده است: «خداوند منان از بين مردم اُمّي به رسالت مبعوث فرمود تا آيات الهي را براي آنان بخواند و آنان را تزكيه نمايد و به آنان كتاب و حكمت الهي را بياموزاند». و در آيه آخر به پيامبر(ص) مي فرمايد: «بگو من نيز بشر و انساني هستم مانند شما با اين تفاوت كه به من وحي مي شود و جبرئيل بر من نازل مي گردد و ...». 3- آيه 6 سوره «فصلت» و آيه 11 سوره ابراهيم(ع) نيز در اين زمينه است. هم چنين در آياتي از قرآن نقل شده است كه مشركان و كافران ما براي اين كه مردم را از اطراف پيامبران پراكنده كنند، به آنان مي گفتند: شماها چرا از كساني كه مانند خود شما هستند و مانند شما خواب و خوراك دارند و در كوچه و بازار تردد مي نمايند، پيروي مي كنيد. اين مطلب را در آيات زير مي توانيد ملاحظه فرماييد: آيه 15 سوره «يس» ؛ آيه 24 سوره «مؤمنون» ؛ آيه 10 سوره مباركه «ابراهيم(ع)». پس اولي الامر، از خود مردم و در بين مردم هستند كه بايد مردم طبق شرايط و دستوراتي كه خداوند به آنان فرموده است آنان را شناسايي كنند و در امر دين و دنياي خود از آنان پيروي نمايند. به نظر شيعه و بيشتر دانشمندان و محققان، اولي الامر كسي جز اهل بيت پيامبر(ص) (و يا كساني كه بنا بر معرفي آنان داراي اين سمت شوند) كسي ديگري نمي باشد.

مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.